Sommet. Day 1

A început sommet-ul monşer…cu surle şi trâmbiţe..a la Roumanie. Prima mea reacţie: nu se mai termină odată? După câteva momente: a, stai că poate se întâmplă ceva important, sau măcar interesant. Aşadar, ce am aflat astăzi din presă despre „cel mai important summit NATO”.

1. Bush ş-a întâlnit cu Băsescu. La Neptun. La vila de protocol. Fosta vilă de protocol a lui Ceauşescu. Hmmm. Nici că se putea altfel. Au discutat ei ce au discutat, dar nimic concret; Base a adus în discuţie chestiunea vizelor pentru SUA. Bush a zâmbit frumos, a zis că e cam nasol de noi românii, şi cam atât. Aaaa, şi au ţinut conferinţa de presă şi discursurile pe plajă. Ce romantic. Asta e chiar tare…de ce pe plajă?Adică afară e urât, şi mai e şi frig..n-aveau o cameră drăguţă în vila de protocol unde să ţină conferinţa? Trecem peste.

2. Azi, preşedintele a găzduit primul dineu oficial. Am auzit că la dineurile astea se stabilesc chestiunile importante, de fapt. Cred şi eu; după o palincă, o ţuiculiţă, un whisky toată lumea e muuult mai relaxată, mult mai pusă pe vorbă şi politica internaţională e mult mai amuzantă. Aşadar, au stabilit să includă Croaţia şi Albania în Membership Action Plan, dar nu Macedonia. De ce? Grecia nu vrea, dar nu vrea şi nu vrea; atât timp cât disputa în ceea ce priveşte numele nu va fi rezolvată. Despre Ucraina şi Georgia? Nimic, încă. Era prea puţin whisky la masă , zic eu.

3. Un grup de aproxiamtiv 50 de oameni au fost evacuaţi dintr-o hală pe care o închiriaseră în mod legal. Nu a fost dată nici o explicaţie iniţial; după aproximativ 5-6 ore, un miliţian, mă scuzaţi, poliţist a afirmat că paznicul halei ar fi fost agresat de unii dintre membrii grupului; nu se ştie care, aşa că i-am luat pe toţi. Logic, nu? Legal şi democratic. Întâmplător, dar absolut întâmplător, acei oameni erau anti-NATO şi doreau să organizeze un protest. Bravo lor! Trăim într-o ţara democratică, au voie să îşi exprime liber opiniile. Şi paşnic. Hai să zicem, dacă chiar ar fi apucat să protesteze, poate că era mai uşor de justificat arestarea lor…pe motiv că protestul era ilegal (caz ipotetic). În momentul în care am auzit ştirea la Tv, m-am simţit brusc în transportată înapoi în timp, în urmă cu 20 de ani. În doar câteva ore, am reuşit să demonstrăm că mai avem multe de învăţat până să promovăm testul democraţiei. Şi am făcut-o în stil mare! Cu toată presa internaţională şi cei mai importanţi liderii ai lumii la noi în ograda. Suntem buni, nu glumă!

4.Din ciclul „Ce oraş frumos, păcat că e populat!”… Hai să ne şi amuzăm un pic! Cetăţenii bucureşteni au fost îndemnaţi într-un mod foaaarte simpatic că ar fi bine să stea pe acasă sau să plece din prea-minunata urba pe timpul summit-ului. Dar nu ne-a întrebat nimeni dacă ne dorim organizarea summit-ului la Bucureşti (cred că vreau să mă mut în Elveţia…acolo m-ar întreba şi dacă sunt de acord să planteze magnolii în loc de tei). Mă rog…e prea târziu pentru cârcoteli acum. Nici nu mai au rost, because I had my revenge. Datorită câinilor vagabonzi. Pe ei nu îi pot ţine în casă; aparent, nici nu îi pot aduna pe toţi de pe stradă. Euro-câinii bucureşteni au întâmpinat azi oficialii străini pe culoarul unic! Explicaţia dată de guvern: cică sunt în perioada de împerechere şi sunt greu de prins!:):):) I-auzi! Ce ţi-e şi cu instinctele animalice.

Aştept cu nerăbdare zilele următoare ale summit-ului. NOT.

Lasă un răspuns

