Olimpiadele Comunicării – PITCHERS feat. Victor Ponta

Am tot oscilat dacă să vă împărtăşim sau nu pe blog noutăţile privind finala Olimpiadele Comunicării. Vineri s-au tras la sorţi clienţii, cei pentru care, timp de 3 săptămâni, fiecare din cele 10 echipe va lucra la o campanie de comunicare.

Pentru mulţi, momentul tragerii la sorţi a fost unul emoţionant. Noi ştiam un singur lucru. Indiferent cine ne va fi client, ne vom face treabă cât mai profesionist cu putinţă. Ce a scos la iveală plicul extras de echipa noastră: Victor Ponta.

Gabriela e în dreapta, PITCHERşii în stânga, Ionuţ (care lipseşte) face poza

Vineri, domnul Ponta a fost resprezentat de domnişoara Gabriela Podaşcă, care ne-a adus la conştinţă informaţii privind campania pe care clientul o doreşte. Lucrurile au mers foarte bine. Am aflat ce vrea clientul de la noi. Acum mingea este la noi. Când o vom arunca, sperăm să fie punctul câştigător.

Ca să vorbim un pic şi despre sarcină, o să vă oferim un indiciu: Ce ar trebui să facă Victor Ponta ca să vă convingă că este un exponent al protejării mediului în Bucureşti?

PS: profităm de acest blog ca să adunăm şi ceva informaţii pentru partea de cercetare. Deci aşteptăm să vă exprimaţi părerea, liber, despre cum îl percepeţi pe Victor Ponta.

20 răspunsuri

  1. momentan il percep intr-o aura de lumina modesta…un tip bine, cu ochelari, cu parul tuns scurt si in tinuta bussiness…
    pune-i un halat verde si un harletz in mana…
    da-i niste rasaduri de flori sau cativa pieti de tei…
    sau convingel sa inceapa o campanie impotriva poluarii p care masinile din decenii de mult apuse o aduc Bucurestilui…
    apropo…anul trecut si-a achizitionat o Skoda?(:-??) mai veche…
    succes baieti!!!

  2. voiam sa spun „puieti: de tei 😛

  3. eu il percep pe victor ponta ca pe un…..nu..nu suna bine..eu cred ca victor ponta…hmm..victor ponta este un…hmm…cine-i victor ponta?? [glumesc, chiar stiu cine e] trebuie sa va fac o marturisire…nu-mi place PSD…flash news!!!….si cu toate astea pot fi obiectiva si pot spune ca dintre toti cei de-acolo dl. ponta este chiar un tip „tare”…e amuzant [chiar face glume bune :)] dar stie si sa fie serios. desi apare cam des la tv [inclusiv emisiuni gen teo….no good] dl. ponta stie intotdeauna despre ce vorbeste si mie imi da senzatia ca el chiar crede in partidul lui si in ideologia acestuia [sau macar tenta social-democrata a partidului -ideologie e un termen necunoscut pe scena politica romaneasca]. sa crezi in partidul din care faci parte, sa-l sustii, sa-l promovezi, sa-l dezvolti e cel mai important lucru, sau altfel spus sa nu fii traseist e cel mai important lucru. ca persoana mi se pare un tip inteligent, haios, ironic [ sensul pozitiv]. ca politician mi se pare mult mai ok decat „ceilalti” – e implicat -> pare dornic sa shimbe ceva, nu e demagog -> pare sincer, e psd-ist -> nu e bine…poate are consilieri buni dar chiar e un personaj despre care nu pot spune multe lucruri negative. deci dragii mei pitchers ma bucur ca il aveti ca si client pe victor ponta [sper ca si voi la fel] astept muuuulte informatii despre cum decurg intalinirile cu el [defapt as vrea sa stiu daca impresia mea despre el e adevarata sau nu :P] si va doresc „multe succesuri si impliniri pe planuri profesionale” 🙂

  4. Marius, sortii nu v-au fost prea favorabili. :))

    Inteleg ca scenariul presupune o campanie de imagine a lui Victor Ponta ca exponent al protejarii mediului. Asta inseamna ca trebuie sa improvizati. Trebuie sa va ganditi cum pozitionati produsul. Personal, m-as lega de noul sau statut de tatic. De aici as pleca intr-o campanie de imagine cu Victor Ponta exponent al protejarii mediului. Odata ce il legati de valorile familiei, senzibilizati opinia publica, iar restul ar trebui sa fie mai simplu.

  5. Victor, vino să te pup! 🙂 Sper că nu ai pus monopol pe ideile bune! Mai avem şi noi nevoie de ele. Dacă ne cunoşteam înainte de concurs şi îndeplineai condiţiile de participare te „racolam” în echipă! Oricum poţi fi arma noastră secretă. Un PITCHER sub acoperire. Mersi mult.

  6. Marius, prefer a doua varianta. Sper sa va pot ajuta oricand aveti nevoie. Keep in touch.

  7. Sa duca la ceva bun campania asta a comunicarii 😉

  8. Pe Victor Poanta cum il percepem?

  9. E format in PSD. deci vrei nu vrei se face legatura cu Bombonel, Guzganu Rozaliu, Nea Nicu si altii…care mai impusca un mistret, mai asfalteaza 500 m de strada si construesc 5 hoteluri….in rest e simpatic el asa…are fata de om pasnic :D. Acum strict pe imagine ca doar facem marketing…Scrieti pe o bucatica de hartie ce le place romanilor sa auda…dati-le impresia ca el le va aduce toate aceste avantaje si atuncea Victoras va fi exact ce va trebuie voua…Succes !

  10. AMN, avantajul nostru este că facem o campanie pentru Victor Ponta, nu pentru PSD. Avem posibilitatea şi este chiar indicat să nu folosim numele PSD deloc. Într-adevăr, când te gândeşti la Ponta faci invitabil legătura cu PSD, dar el este totuşi cunoscut ca un om care nu de puţine ori şi-a exprimat liber nemulţumirea faţă de anumite decizii ale partidului. Asta poate cunstitui de asemenea un avantaj.
    Mai mult decât atât, campanie pe care o realizăm nu este în sine una politică. Încă un element care ne ajută să evităm asocierea cu numele partidului. În felul ăsta mesajul poate fi destinat cetăţenilor, indiferent de preferinţele lor politice.

  11. dadatroll, care e „poanta” că nu m-am prins?

  12. 1) Ideea cu participarea la emisiuni gen Teo este totusi o strategie de imagine. Sa nu uitam de exemplu (bineinteles pastrand proportiile) exemplul lui Barack Obama, care pt promovarea campaniei democratilor ,si implicit a sa, a folosit f bine imaginea Ophrei, obtinand rezultate remarcabile.
    2) Nu ma intereseaza PSD in niciun fel, dar trebuie facuta clar distinctia ca proiectul de campanie de imagine pt Victor Ponta in calitate de promotor al protectiei mediului nu are nicio tangenta cu PSD. Nu este o campanie politica (electorala), ci asa cum tinea sa sublinieze Marius :D, este una de imagine. Si daca tot am facut legatura cu numele unui om politic american, nu pot sa nu mentionez si ca, legat de promovarea valorilor familiei, care „dau bine la public”, si imaginea care insoteste sloganul campaniei lui Obama este … o poza de familie:))
    3) In alta ordine de idei, cred ca Ponta e un nume care se pliaza bine pe modele gen protectia mediului, pt ca are anumite calitati (ex: de a gestiona cu succes increderea publicului caruia i se adreseaza), care pot fi scoase in evidenta si utilizate in aceasta directie. Plus ca il ajuta si varsta, care il face accesibil mai multor categorii vizate de o campanie pe tema protectiei mediului (o persoana tanara inspira dinamism). Se poate face o corelatie intre calitatile omului politic si valorile si principiile impartasite publicului in problematica dezbatuta. Aici intervine capacitatea voastra de a folosi in proiect atributele preexistente atat ale personalitatii Victor Ponta, cat si ale persoanei Victor Ponta.
    4) Spor 🙂

  13. karenina, o singură menţiune aş avea. Nu cred că poate fi comparată credibilitatea unei emisiune a Ophrei cu a emisiunii lui Teo. Este o tactică de imagine dar este una riscantă, participarea la un astfel de gen de emisiuni.

  14. Marius, spot :

    Victor cu Daciana si fetita in diverse ipostaze in mijlocul naturii. Trecere brusca la o imagine de ansamblu a unui oras virtual, cu un trafic de nedescris, printre blocuri, claxoane, harmalaie :)). Imagine de ansamblu, de sus. Masinile „sunt supte” sunt „trase” din peisaj intr-un punct, o groapa imaginara,apoi in acelasi loc, in etape rapide creste un copac spre care se indreapta, Victor cu Daciana si fetita razand. Sau in aceasta ultima imagine poate fi folosit un copilas mai maricel care imbratiseaza acel copac. Final cu Unique Selling Proposition : „Iubim natura, pentru ca ne iubim copiii”. Zic si eu. :)) Mi-a venit asa, fara sa ma gandesc la chestia asta si am dat fuga aici. Sper sa nu radeti. :))

  15. Am si specificat „bineinteles, pastrand proportiile” 😉

  16. bune idei…o sa faceti voi un brain storming si se va rezolva…momentan nu am inspiratie…dar cred ca ar fi o idee buna sa incercati sa il cunoasteti p nenea victor ponta..sa il corupeti isi petreaca o dupa amiaza cu voi…in care sa fie asa cum e el….fara consilieri de imagine fara discursuri gandite in prealabil…cred ca ar ajuta mult sa vedeti ce ipostaze i se potrivesc…nu cred ca va fi corect sa castigati realizand un ambalaj care nu se potriveste cu continutul. multa bafta !
    p.s. ideea cu bucurestiul un oras curat, linistit…..va dati seama ca e mult prea iluzoriu…gasiti o metoda mai realista si mai indrazneatza : de exemplu…sa faceti o lista cu toate actiunile care pot fi realizate in favoarea mediului..si sa gasiti o metoda interactiva de a le promova (mie mi-a placut campania in care au legat niste banderole negre pe tulpinile copacilor si au scris mesaje de genu „in semn de solidaritate pentru fratii nostrii din padurile X „)
    va poop :*

  17. victor nu radem 🙂 e o idee iar noi aici adunam idei, bune sau rele, pentru a „rezolva”,indirect normal, sarcina pitchers-ilor. de fapt incercam sa ii ajutam asa cum poate mintea noastra umila in fata lor sa se destainuie [nevermind me, m-a apucat inspiratia, si daca nu o impartasesc e rau:))]

    in legatura cu ponta si mediul cred ca e buna ideea sa va axati pe familie si pe nou nascutul sau copil,nu uitati insa ca mai are unul! nu vrem sa avem certuri in familile nu?:D multa inspiratie strict legat de subiect nu am….dar sa stiti ca imi tot storc creierii de doua zile incercand sa gasesc ceva original sau fezabil…cam greu…depinde si de ce vreti voi exact sa transmiteti…daca va bazati pe victor ponta ca sot si tata, atunci puteti sa subliniati relatia cu copiii sai, eventual niste reclame,spoturi orice din care sa reiasa ca el isi educa proprii copii in acest sens [de la reciclare la poluare, chestii ecologice] si ca incearca prin asta si prin actiunile sale proprii [???] sa creeze un mediu mai bun pentru copii lui in viitor dar si sai „formeze” pe copii sa fie mai „verzi” [de la simplul „nu arunca hartia/punga/etc asta pe jos pt ca”…pana la plantarea copacilor impreuna cu fiul si fiica sa, sau ceva in genu] . sunt multe aspecte in domeniul asta al mediului si puteti sa va axati pe oricare din ele…parerea mea este ca ar trebui sa luati in considerare toate aspectele…dela cele mai mici, teoretic nesemnificative pana la cele cu adevarat grave. daca vreti sa axati pe victor ponta strict ca persoana publica sau ca om atunci trebuie sa gasiti alt punct de pornire…nu stiu cat e de folos ce-am spus mai sus, cand voi mai avea idei vi le voi impartasi, chiar daca nu sunt stralucite:)

    pana atunci….multa inspiratie va doresc:D

  18. aaah si pentru ca am si idei „stralucite”, uitati ce mia venit in minte exact acum [ si da, puteti sa radeti, si eu am ras:))))]

    daca dacia ar fi fost masina hybrid lucrurile erau mai simple, puteam face spoturi gen :victor alege DACIAna ! -pentru x, y z, motive [de protejare a mediului, of course :))]

  19. Dacă avem în vedere că publicul nostru ţintă sunt bucureştenii, iar în Bucureşti PSD nu se bucură de o simpatie prea mare, este mai bine să eliminăm orice conotaţie politică sau asocierea numelui său cu cel al partidului. Tocmai de asta ideea cu Victor Ponta, tată, soţ mi se pare un punct mai bun de pornire. Faptul că familia este una dintre cele mai importante valori ale românilor, cum sperăm să ne confirme şi nişte cercetări sociologice, nu face decât să ne ajute. Va funcţiona ca o valoare-locomotivă, care va trage după ea şi problema protecţiei mediului. Cred că pentru români este mai importantă familia decât mediul, deci asocierea celor două nu poate fi decât în favoarea obiectivului nostru.
    Deocamdată lucrăm pe partea de cercetare. Aşa cum spune ana foarte bine, orice detaliu, aparent nesemnificativ ne poate fi de ajutor.
    Nu trebuie să uităm faptul că această campanie trebuie să se preteze în jurul omului Victor Ponta, deci tacticile pe care le vom folosi, acţiunile, trebuie să fie compatibile cu el.
    Mulţumim Victor, karenina, ana, tuturor care au comentat. Ideile voastre sunt un ajutor real.
    Dacă ne veţi ajuta în continuare pe acest subiect, veţi fi primele eşantioane din grupul-ţintă (ce frumos sună!) pe care vom testa credibilitatea imaginii pe care o „construim” (să nu vă luaţi lumea în cap să vă credeţi cobai că nu e chiar aşa!).
    Promit să vă ţin la curent cu cercetările noastre. Pot spune în acest moment că echipa PITCHERS se îmbogăţeşte cu noi membri, neoficiali, dar importanţi. Mersi încă odată.

  20. Foarte interesante ideile voastre.Si eu am de facut o astfel de campanie, doar ca pentru Iasi 🙂 Chiar mi-a fost de ajutor sa citesc aceste mesaje!

Lasă un răspuns către mariusic Anulează răspunsul