Tony Blair n-are bani de bilet

Dacǎ unii dintre noi se mândreau sau se mâhneau cu expresia « ca la noi, la nimenea », aflați cǎ lucrurile nu stau chiar așa. Luni 21 aprilie, fostul prim-ministru al Marii Britanii, Tony Blair, a fost prins fǎrǎ bilet de controlorii trenului Heathrow Express. Surprinzǎtor, nu ? Mai ales cǎnd vorbim de un om care câștigǎ aproape 2 mil de lire sterline pe an, din consultanțǎ. Ei bine, ceea ce este mai puțin surprinzǎtor este ce a urmat. Nu, dorințele noastre, ale muritorilor de rând, nu au fost îndeplinite, NU a primit amendǎ. Ce ? Credeați cǎ nedreptǎțile de genul acesta, cǎ discriminǎrile de genul acesta sunt tipic mioritice ? Dacǎ da, v-ați înșelat. Tony Blair nici mǎcar nu avea bani la el, iar când garda sa de corp s-a oferit sa plǎteascǎ, controlorul a spus cǎ nu este nevoie. Concluzia : Se întâmplǎ și la case mai mari. Întrebare : Care ne mai sunt modelele (pozitive) atunci ?

M-a amuzat inițial aceastǎ știre, dupǎ care m-a întristat. Îmi plǎcea sǎ cred cǎ existǎ locuri unde oamenii chiar sunt egali în fața legii, și cǎ poate vom ajunge și noi cândva la aceasta performanțǎ. Aceastǎ întâmplare, chiar dacǎ minorǎ, mǎ face sǎ cred cǎ acest concept este unul utopic, idealist.

Dream on, if you can

4 răspunsuri

  1. Ca pe tine daca te-ar prinde fara bilet pe tren, pe motiv ca nu ai mai avut timp sa iti iei bilet, tare te-ai supara pe nenea nash daca nu te-ar amenda!!! am citit 70% din postarile de pe blogul vostru dar asa kkt de postare nu am vazut.

  2. @ovidiu: ma bucur ca esti un cititor fidel al blogului, si probabil un fan al lui marius, si in acelasi timp un critic al meu, „oraseanca” incuiata. Problema este ca de data asta este ca nu sunt deloc de acord cu tine. Ca iti place stirea sau nu, putin imi pasa, tine de subiectivitatea fiecaruia; dar faptul ca Blair nu avea bilet, desi acestea se cumparau inclusiv din tren, si ca nu a fost amendat, in contextul in care oricare dintre noi ar fi patit-o, nu poate sa ma bucure, si sa reprezinte o speranta stupida cum ca poate o sa scap si eu. Normal ca m-ar bucura sa nu fiu sanctionata pentru o greseala de-ale mele, indiferent care ar fi aceea, dar nu o sa fac nimic niciodata sa incerc sa scap de ea. Tine de caracter sa iti asumi greselile si sa te supui repercursiunilor.

  3. E interesant cum iti faci cate o idee de toti si toate inainte .. (nu imi place Andreea, DECI sunt fan marius). Totusi, pe cat de placut si plin de dreptate a sunat tot ce ai spus (si nefiind fan..), nu pot sa spun ca sunt si de acord. Ai spus ca tine de subiectivitatea fiecaruia.. ei atunci nu imi explic de ce a trebuit sa te justifici asa „clar”.
    Acum revenind la post, greseala ti-o asumi bun, dar faza cu biletul mi se pare mai mult omul nepotrivit la locul nepotrivit (si buzunarul nepotrivit). Greseala ar fi fost mai degraba sa ai bani la tine si sa nu iti cumperi. Am fost si eu in situatii asemanatoare si nu am simtit cum visele la o societate cinstita s-au spulberat. Greseala ti-o asumi oricum inainte, dupa aia mergi cu ea.. si nu am vazut pe nimeni pana acum care sa-si puna singur streangul la gat (decat daca e sigur ca nu-l tine) Iar in „controlorul a spus ca nu e nevoie” nu vad decat cel mult o fapta buna, nicidecum nedreptate sau coruptie sau eu stiu..

  4. Dar cu mine ce aveţi de mă implicaţi în discuţie?!

Lasă un răspuns

