Drumul spre finală – sens unic

Ni s-a atras atenţia că în ultima vreme am dezbătut pe blog unele probleme teoretice, fără să vorbim de partea practica. Acum avem ocazia să ne reabilităm. O să vă spunem câteva cuvinte despre cum am rezolvat noi sarcina primită pentru finala Olimpiadelor Comunicării.

Deci ce avem noi de făcut: Avem un om politic, să zicem Victor Ponta, care trebuie implicat într-o campanie de protejarea mediului. Subiectul pare într-adevăr abordabil, dar câteva lucruri merită precizate:

1. „Clientul” nostru nu a avut până acum nicio tangenţă cu mediul.

2. La câte campanii de mediu s-au făcut până acum, nu e deloc uşor să vii cu ceva inedit.

3. O asemenea campanie de imagine nu are prea mare legătură cu comunicarea politică (spre dezamăgirea unora dintre membrii echipei, nu se spune care).

4. Trebuie avut în vedere că obiectivele noastre sunt 2: responsabilizarea cetăţenilor şi îmbunătăţirea imaginii clientului, prin asocierea sa cu campania. Pe care să te axezi mai mult?… asta e întrebarea.

5. Politicienii în general sunt priviţi cu scepticism atunci când au asemenea iniţiative. Mulţi cetăţeni consideră demersul lor unul electoral (cine e de acord mâna sus, noi ar trebui să fim neutri).

6. Perioada în care se derulează campania noastră se intersectează cu alegerile parlamentare (a se revedea punctul 5.)

Acestea fiind zise, noi trebuia să găsim o modalitate să abordăm problema. Partea cea mai frumoasă a fost evident cercetarea, când am răsfoit grămezi de pagini web cu tot felul de articole despre client, campanii de mediu şi toate cele conexe. Şi cum toată lumea e interesată de mediu, e plin netul de astfel de lucruri. Unele mai relevante, altele mai puţin relevante. Şi ia nene şi citeşte.

Până acum ne-am tot plâns, aşa că trecem şi la lucruri mai bune. Astăzi ne-am întâlnit cu clientul. Întâlnirea a decurs foarte bine, noi am încercat să prezentăm viziunea campaniei şi schiţa strategiei. Am putut discuta problemele deschis, iar sugestiile pe care le-am primit ne fac să spunem că avem 6 membri în echipă.

Poate că unii se vor întreba, pe bună dreptate, de ce nu am scris prea multe lucruri despre campania propriu-zisă. Răspunsul e foarte simplu. Pentru că vrem să fiţi alături de noi, luni, 12 mai, începând cu orele 10 la Palatul Parlamentului, sala Nicolae Iorga, pentru prezentările finale. Acolo o să vedeţi cum am scos-o la capăt cu campania noastră, dar şi campaniile celorlalte echipe finaliste.

Aştept urările voastre pentru succes (sau spor la treabă) şi ne vedem la Prezentări.

Un răspuns

Lasă un răspuns

