Ovidiu Bufnilă. Comunicare – de la cei mai buni.

Orice alt comentariu este de prisos. Citiţi pe nerăsuflate. Noi aşa am făcut.

PITCHERS: Ce făceaţi acum 18 ani?

Ovidiu Bufnilă: construiam conceptul MEDUZA care e o abordare personală a filozofiei imaginii şi mai mult decât atât. Acum tot asta fac. Ciocănesc, repar, nu-mi iese, o iau de la capăt. Sunt murdar de vaselină imagologică până-n vârfu urechilor dar îmi place la nebunie ceea ce fac.

PITCHERS: Cu ce vă ocupaţi acum?

Ovidiu Bufnilă: mă ocup de nişte lucruri care, văzute de la un kilometru distanţă, te-ar face să spui, uite, tipul ăsta, Bufnilă, arată ca un consilier de imagine dar mai are până cînd o să fie cu adevărat un consilier de imagine.

PITCHERS:Aveţi vreun moment al carierei de care sunteţi cel mai mândru?

Ovidiu Bufnilă: Frumos cuvânt ai ales, mândrie. În schimb cuvântul carieră nu-mi place pentru că sunt adeptul imperfecţiunii. Imperfecţiunea e atrăgătoare, de-a dreptul, tot timpul ai ceva de făcut. Îmi plac multe momente din viaţa mea. Mai ales acele momente când am cunoscut şi am lucrat împreună cu o mulţime de tineri, de tigroaice şi tineri, ambiţioşi, talentaţi, curajoşi. E fascinant, pe bune!

PITCHERS: „Comunicare” este un cuvânt foarte la modă. Ce înseamnă, de fapt, să lucrezi în comunicare?

Ovidiu Bufnilă: Comunicare înseamnă să nu ai astâmpăr şi să cotrobăieşti împreună cu alţi oameni după tot felul de sensuri noi, să te pui de acord cu ei, să înaintezi împreună cu alţi oameni către noi adevăruri…

PITCHERS: Ce v-a determinat să vă implicaţi în blogosferă? În ce măsură este folositor blogul unui specialist în comunicare sau celui care aspiră să profeseze în acest domeniu?

Ovidiu Bufnilă: Mi-am imaginat Network World cu mult timp înainte de 1989! Când a apărut, m-am digitalizat rapid ca să văd pe unde greşisem. E mult mai teribil şi mai misterios decât a crezut bietul Ovidiu Bufnilă. Trăiesc în blogosferă pentru că aici întâlnesc noua lume, pasionantă, creativă, surprinzătoare, zăpăcită, crudă uneori dar îngerească, în cele din urmă. Am învăţat o mulţime de lucruri extraordinare de la internauţiii de toate felurile, m-am războit pe forumuri, am cetuit la greu, am fost banat, am luat-o peste cap la greu, unii m-au preţuit, alţii m-au înjurat cu năduf. Dar nu m-am supărat. Ovidiu Bufnilă e dator sutelor şi sutelor de forumişti, de bloggări cu care stă de vorbă în draci. Le datorez mult….

PITCHERS: Ce credeţi despre imaginea politicianului român? Pare a fi una construită de specialişti?

Ovidiu Bufnilă: Cred că noua generaţie de oameni politici schimbă totul în politica românească. Despre această nou val de oameni politici trebuie să vorbim. I-aş vrea ceva mai insurgenţi pe tinerii oameni politici. Imaginea, după părerea mea, nu se construieşte. Nu poţi construi o ficţiune. Aşa cum nu poţi înţelege Universul neînţelegând ficţiunile astronomice. Imaginea e Proiectul. Şi asta ar trebui să învăţăm, să învăţăm să proiectăm. Imaginea trebuie să fie un Proiect credibil, realist, folositor. Imaginile Frumoase sunt frumoase şi atât. Noul val de oameni politici are un Proiect de forţă. Sunt semne.

PITCHERS: Cât de departe de realitate se poate construi imaginea unui politician? Politicianul român poate îmbrăca orice „ambalaj”?

Ovidiu Bufnilă: Câmpul de luptă imagologic este de diferite feluri. Imaginarul Fiinţelor poate fi un câmp de luptă, un ecran sau un ocean. Ideea asta de ocean vine să ne încurce sau să ne ademenească. Ideea de ambalaj ne duce la ideea de marketing euclidian ori, după părerea mea, ne-am despărţit de miturile desuete ale marketingului politic. Am intrat în mare viteză în Era Complexităţii şi Filozofia Imaginii s-a schimbat total. Noul val de profesionişti ai imaginii România trebuie să aibă răspunsul corect. Ovidiu Bufnilă îl poate intui doar.

PITCHERS: Sunteţi un scriitor de SF de succes. Aţi inventat un regim politic mai bun decât democraţia?

Ovidiu Bufnilă: Trebuie să vă dezamăgesc, nu sunt scriitor SF de succes. Nu în sensul euclidian. În sens euclidian nu sunt pentru că Era Complexităţii sfărâmă şi vălureşte ideea ierarhiilor. Am încercat să construiesc Ficţiuni toată viaţa nu obiecte literare. Am dat viaţă acestor ficţiuni de la Codul ICAN la Partidul Digital Nonliniar şi la multe alte încercări pe care nu le-aş fi putut pune în operă fără ajutorul nemaipomenit al unor tineri de excepţie, al unor oameni de excepţie. Ei au făcut ceea ce trebuia făcut, eu doar i-am bătut la cap…

PITCHERS: Ca să rămânem în temă, de la democraţie trecem la mediu. În ce măsură poate o campanie de mediu să îmbunătăţească imaginea unui politician?

Ovidiu Bufnilă: Numai în măsura în care omul politic se dăruieşte acstui ideal. Dacă nu atunci totul e o cârpeală propagandistică fără sare şi piper.

PITCHERS: Dar dacă politicianul respectiv nu a avut tangenţă cu acest domeniu până acum? Vreo şansă?

Ovidiu Bufnilă: Orice om politic are nevoie de oameni de imagine, de consilieri, de profesionişti din felurite domenii ale vieţii. Managementul Politic se schimbă în mare viteză şi noul val de oameni politici înţelege chestia asta extraordinară. Dacă nu o înţelege, atunci e în pericol să rămână o biată notiţă în subsolul Istoriei. Dar potenţialul şi valoarea noului val de oameni politici se vede cu ochiul liber aşa că Ovidiu Bufnilă greşeşte cu vârf şi îndesat.

PITCHERS: Să încheiem cu ceva monden. De ce nu vedem şi la noi în ţară o campanie fair-play? Mai bine zis, cum ar trebui să arate o astfel de campanie, dacă e altceva decât o utopie… sau subiect de SF?

Ovidiu Bufnilă: Să nu uităm unde ne aflăm atât din punct de vedere cultural, istoric, politic, metafizic. Cavalerismul ţine de virilitatea tradusă în bărbăţie în timp ce fair-play-ul ţine de şi el de un anume fel de cultură. Va trebui să ne aventurăm în trecutul nostru îndepărtat să vedem pe unde am rătăcit aceste valori. Travaliul istoric tragico-comic ni le-a smuls fie cu cruzime fie cu maliţiozitate iar noi eram cu gândul în altă parte şi nu ne-am dat seama în ce pericol ne aflăm. Nu vreau să mă sustrag de la o asemenea misiune dar sunt convins că voi, cu talentul şi curajul unor navigatori de nădejde veţi repune aceste valori acolo unde le este locul pentru ca acest spaţiu geo-politic să reintre în normalitate şi firesc. O campanie adevărată se bazează pe Valori. Iar noi trebuie reînvăţăm să preţuim Valorile nu numai să le umflăm cu pompa sau să le spoim în printuri sau mash-uri leşinate sau ferchezuite ca la carnaval.

NN. Dacă vreţi să îl cunoaşteţi mai bine pe Ovidiu Bufnilă, click pe http://ovidiubufnila.weblog.ro/

Anunțuri

9 răspunsuri

  1. ai avut dreptate.chiar l-am citit pe nerasuflate. si nu stiu ce altceva as putea spune in afara de faptul ca mi-a placut si ca este un interviu reusit. felicitari! [ si oricum nu imi permit sa critic nici articolul si cu atat mai putin pe dl. bufnila, unul din motive fiind ca nu am cunostiinte despre acest domeniu, si deci, nu pot vorbi in necunostiinta de cauza]

    ce mi-a placut foarte mult: definitia comunicarii
    ce am retinut: ca trebuie sa iti placa la nebunie ceea ce faci
    ce intrebari am: ce valori a avut romania in trecut? si ce valori avem acum? caci la final a venit vorba de valori, este un subiect complex si ambiguu. si ma intreb: de catre cine sunt date aceste valori? cine le creaza? pentru ca la noi, cel putin, valorile oferite de societate nu coincid cu valorile cetatenilor, si invers. sau in orice caz ele nu sunt percepute ca valori in sine….nu vreau sa mai continui, caci deviez de la subiect. despre valori poate vom vorbi alta data:)
    ce mai am de adaugat: felicitari inca odata! si succes la prezentari 🙂

  2. suna prea optimist ;)) dar e de bine…nu vreau sa incep o discutie despre cultura si valori…iar ideea de a iubi ceea ce faci ma deprima..dak viitorul suna bine….trebuie sa ne rugam doar sa si raspunda cineva 😉

  3. avem oameni de valoare, dar trist e ca ramin mereu in umbra schizofrenia cistigurilor cu orice pret fac ca valorile reale sa ramina mereu in umbra nevoilor reale ale acestei tarisoare

  4. Ovidiu merită să fie cunoscut de publicul larg.

    • Dar oare el dorește să fie cunoscut de publicul larg? E destul de mare ca să facă asta singur dacă dorește. Din punctul meu de vedere, nu știu câți oameni de reală valoare doresc să împartă spațiul public cu actualele vedete.

      • ….va spun eu ca isi doreste si inca atat de mult inca atenteaza ades la normele bunului simt prin anumite locuri de unde se trezeste apoi exclus…sufera acut de mania grandorii(sindrom cert paranoid) dar in final este doar un om cu probleme care are nevoie de ajutor….
        psiholog prof.univ dr. marius popa -barladan

  5. Ai perfecta dreptate;lumea se schimba cu adevarat si in sensul dorit . Trebuie sa redescoperim in noi , acele calitati native, structurale, acoperite de praf, care ne pot permite sa fim cu adevarat noi, in prezent, in viitor, asa cum dorim si necesitatile o cer. Dincolo de aparenta si convulsiva realitate, renaste o noua generatie,efervescenta,creatoare. Trebuie doar sa intervenim prin exemple si luminozitate,asupra mecanismului de derulare mai rapida a acestui inerent proces.

  6. Sunt stupefiata. Nu ma refer la articol, ci la comentarii… Cum spunea?! Ana, parca?! „ce intrebari am: ce valori a avut romania in trecut?” …. E mai mult decat evident cu cata superficialitate studiaza, gandesc si traiesc unii dintre tinerii nostri! Si se mai si exprima… in scris, chiar…
    Jenniord, foarte de acord cu tine!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: