Saituri de Relaţii Publice

Criteriile avute în vedere în clasificarea saiturilor sunt :

1.Accesibilitate (1-10 puncte)

2. Design (1-10puncte)

3. Relevanţa şi utilitatea informaţiilor (1-10puncte)

4. Actualitatea informaţiilor (1-10puncte)

5. Legături la alte saituri utile (1-10 puncte)

6. Interactivitate cu utilizatorul (1-10 puncte)

1. http://www.ipra.org/ – International Public Relation Association

Misiunea IPRA este să devină cea mai importantă organizaţie pentru experţii în relaţii publice din punct de vedere al relevanţei, influenţei şi resurselor. Designul saitului este plăcut, accesibil, în ciuda secţiunilor numeroase pe care le prezintă. Informaţiile oferite sunt foarte numeroase şi difersificate, acoperind proiectele şi programele derulate de organizaţii, dar şi alte resurse importante, inclusiv o librărie cu articole şi comunicate de referinţă, uşor de accesat, disponibilă tuturor celor ce accesează pagina web. Conţine şi o secţiune dedicată exclusiv membrilor, unde se regăsesc documente importante, destinate acestora. De asemenea, are o secţiune complexă destinată exclusiv legăturilor cu alte pagini web din domeniu, organizate pe ţări. Sunt posibile înscrieri online la diferite programe derulate de IPRA. Concluzia : sait bine structurat, informaţie bogată, complexă şi relevantă, recomandat experţilor în relaţii publice dar nu numai.

2. http://aboutpublicrelations.ne – All about Public Relations with Steven R. Van Hook

Ceea ce remarcăm de la prima accesare a saitului este o pagină de start încărcatăm cu articole, legături utile, celelalte secţiuni etc. Fără să aibă un design foarte atrăgător, încă de la început suntem avertizaţi că avem în faţă un site în care informaţia primează, în care interactivitatea este pusă pe planul doi. Secţiunile saitului par destul de bine organizate, mergând de la articole recente din PR sau domenii conexe, referinţe teoretice privitoare la domeniu, până la un ghid practic de relaţii publice şi numeroase legături cu alte pagini web de profil. Orice secţiune am deschide avem în faţă, pe lângă articolele proprii, numeroase legături la pagini web ce conţin informaţii relevante pentru secţinea/domeniul respectiv. În concluzie, avem în faţă un sait care ne poate fi util fie să luăm contact cu acest domeniu, fie să îl aprofundăm, sau să fim la curent cu ultimele noutăţi. Recomandat însă în special iniţiaţilor.

3. http://www.prweekus.com/ – PRWeek United States

Designul saitului aduce mai degrabă a publicaţie on-line. De fapt, ceea ce îl face remarcat este tocmai secţiunea de ştiri, care cuprinde nu doar informaţii ce vizează în mod direct domeniul de relaţii publice, ci şi numeroase informaţii de interes public. Informaţiile sunt „fierbinţi”, nu doar ca importanţă a subiectelor, ci şi ca actualitate. Un alt plus este interactivitatea saitului şi sistemul de legături utile, prezente în toate secţiunile şi foarte uşor de accesat. Ca public-ţintă, considerăm că se adresează celor care activează în domeniul relaţiilor publice din Statele Unite sau celor interesaţi să participe la evenimentul PR Week SUA. Ca minusuri punctăm designul un pic prea încărcat, specific dealtfel paginilor web americane, abundând în publicitate, dar şi informaţiilor un pic prea generale, care aduc, aşa cum spuneam anterior, cu gândul mai degrabă la o publicaţie gen cotidian.

4. http://www.praward.ro/ – Romanian PR Award

Saitul reprezintă un portal pentru concursul PR Award, o competiţie dedicată campaniilor de PR. Designul saitului este unul simplu, însă atrăgător. Secţiunile sunt organizate astfel încât să ofere accesibilitate: PR Award, PR Week, Resurse PR, Parteneri, Presa, Organizator, Credo. Dincolo de secţiunile dedicate evenimentului, la Resurse regăsim atât articole de actualitate din PR-ul românesc, dar şi articole teoretice, legate de istoricul domeniului, etica, etc. Remarcăm posibilitatea utilizatorului de a se înscrie la Newsletter, sau motorul de căutare în site uşor de folosit. Este uşor de găsit şi secţiunea linku-rilor, unde întâlnim legături la numeroase alte saituri de profil. În concluzie, este un site pentru toţi utilizatorii, facil, pune la dispoziţie resurse din domeniu pentru cei novici sau avizaţi.

5. http://www.prsa.org/ – Public Relations Society of America

Fără ca să iasă în evidenţă, designul saitului este static, însă relaxant, în culori uşoare”. Saitul conţine o cantitate impresionantă de informaţie, dintre rubricile lui enumerăm: About us, Advocacy, Awards, Conferences, Diversity, Job Center, Leadership, Marketplace, etc. Pe pagina principală regăsim cele mai imortante ştiri ale perioadei din domeniul relaţiilor publice, dar şi alte domenii conexe. Inevitabil, datorită încercării de a fi cât mai cuprinzător, saitul suferă mult, în opinia mea, la nivel de accesibilitate. Remarcăm însă, în conţinutul saitului, prezentarea unor consideraţii teoretice introductive, datând din 1982 (Official statement), prezentarea misiunii organizaţiei, resurse legate de etică. Concluzia noastră este că acest site conţine informaţii utile, relevante în domeniu, dar designul şi accesibilitatea îl fac neatrăgător, „ascunzând” informaţiile de utilizatorii neiniţiaţi.

6. http://www.prfirms.org – Council of Public Relations Firms

Este o organizaţie fondată în 1998 de cele mai importante firme americane din domeniu. Scopul lor era să formeze prima asociaţie americană naţională care să reprezinte interesele firmelor de relaţii publice. Ceea ce remarcăm distinct la acest sait este motorul de căutare pentru firme, din toate domeniile, beneficiind de opţiuni de căutare avansată. Mai mult decât atât, regăsim o secţiune dedicată resurselor, cuprinzând publicaţii ale organizaţiei, studii de caz, exemple de bună practică sau programe de cercetare. Regăsim de asemenea o secţiune dedicată evenimentelor importante de PR din America, dar şi o zonă dedicată recrutării de angajaţi în domeniu. Designul este simplu şi accesibil, minusuri putem considera lipsa unor legături utile la alte pagini web de profil. În secţiunea dedicată membrilor regăsim documente oficiale utile, inaccesibile însă celorlalţi utilizatori.

7. http://www.public-relations.ro/ – Asociaţia Europeană a Studenţilor la Relaţii Publice şi Comunicare, Filiala România

Designul siteului este foarte simplu, ceea ce îl face însă accesibil. Rubrici : Ştiri, Prezentare generală, Structură şi Departamente, Parteneri, Activităţi, PRTea, Contact, About Prime Europe, Links. Saitul este structurat mai degrabă într-o prezenare a Asociaţiei, informaţiile din domeniul PR fiind puţine şi puţin relevante pentru domeniu, în opinia mea. Nu putem remarca nici actualitatea datelor, la secţiuni Ştiri regăsim informaţii folositoare mai degrabă pentru membrii asociaţiei. Acordăm însă un plus mare pentru secţiunea Baza de dateLinks unde regăsim legături utile şi adrese de contact pentru organizaţii inclusiv din domeniul marketingului, al publicităţii, media, etc. Concluzia noastră este că saitul este util doar membrilor organizaţiei, sau celor care doresc să adere la organizaţiei, fără să fie important pentru secţiunea electronică a PR-ului românesc.

8. http://www.instituteforpr.org/ – Institute for Public Relations

Institute for Public Relations este o organizaţie nonprofit independentă, care face legătura între practicienii de relaţii publice şi mediul academic, sprijinind cercetarea şi educaţia în acest domeniu. Prima pagină ne atrage atenţia printr-un design drăgutz, încărcat încă de foarte mult text. Această primă impresie afectează, în loc să sporească impresia de accesibilitate. Conţinutul este destul de bine structurat, relevând numeroasele proiecte pe care organizaţia le derulează sau le are în vedere. Regăsim de asemenea numeroase articole despre PR, acoperind, în opinia mea, cea mai mare şi mai importantă parte a domeniului. Majoritatea acestora are însă un caracter practic, profesional, fiind destinate celor ce lucrează în domeniu. Dintre minusuri amintim lipsa unor legături la alte saituri utile şi caracterul „static” al articolelor şi prezentărilor. Concluzia: un site destinat celor avizaţi şi direct interesaţi de proiectele acestei organizaţii.

9. http://www.cprs.ca/ – The Canadian Public Relations Society

Acest sait este dedicat Societăţii Canadiene de Relaţii Publice, o organizaţie profesională a celor ce lucrează în PR. Designul este simplu, fără a fi încărcat de reclame sau legături la alte saituri, dar şi fără să prezinte o atractivitatea sau interactivitate deosebită. Pe lângă prezentarea organizaţiei, pagina web mai conţine secţiuni dedicate articolelor din domeniu, oferte de slujbe în relaţii publice, detalii privind fondarea şi istoria organizaţiei, dar şi un foarte bun motor de căutare. Principalul minus este că cele mai importante resurse, numeroase şi relevante, după cum ni se dă de înţeles, se află într-o secţiune accesibilă exclusiv membrilor asociaţiei. Un alt minus îl reprezintă lipsa de legături utile către alte pagini web de profil. În această situaţie, considerăm că se adresează în special membrilor sau potenţialilor membri.

10. http://www.euprera.org – European Public Relations Education and Research Association

European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA) este o organizaţie autonomă care urmăreşte stimularea şi promovarea practicilor de relaţii publice în Europa. Pagina de start a saitului este foarte simplă, un design puţin încărcat, dar monoton. Regăsim câteva legături utile, iar secţiunile saitului sunt destul de puţine şi sărace în conţinut. Aflăm doar despre programele şi proiectele organizaţiei, câteva articole şi ştiri din domeniu. Încercăm să îi găsim acestei pagini web un plus, însă este destul de dificil. Nu regăsim nici informaţii relevante, de actualitate din domeniu, nici legături explicite către saituri care le oferă. Concluzia: un sait dedicat exclusiv celor interesaţi de această organizaţie, deşi este posibil ca nici acest public ţintă să nu regăsească toate informaţiile necesare.

#

Criterii de evaluare

Saituri

A

D

R

AI

L

I

N

1

http://www.ipra.orgInternational Public Relation Association

8

8

10

9

7

7

8,17

2

http://aboutpublicrelations.ne – All About Public Relations with Stever R. van Hook

8

7

9

8

10

6

8,00

3

http://www.prweekus.comPR Week United States

7

7

7

10

9

8

8,00

4

http://www.praward.roRomanian PR Award

8

7

8

7

9

7

7,67

5

http://www.prsa.orgPublic Relations Society Of America

6

6

9

8

7

6

7,00

6

http://www.prfirms.org Council of Public Relations Firms

8

8

7

7

4

7

6,83

7

http://www.publicrelations.ro – Asociatia Europeana a Studentilor la Relatii Publice si Comunicare Filiala Romania

9

7

5

5

10

4

6,67

8

http://www.instituteforpr.org – Institute for Public Relations

7

6

8

7

3

6

6,17

9

http://www.cprs.ca – The Canadian Public Relations Society

4

7

8

8

3

6

6,00

10

http://www.eureprera.orgEuropean Public Relations Education and Research Association

7

6

6

6

6

5

6,00

Legendă:
A – accesibilitate
D – design
R – relevanţa şi utilitatea informaţiilor
AI – actualitatea informaţiei
L – legături către alte saituri utile
I – interactivitate cu utilizatorul
N – nota finală
Anunțuri

4 răspunsuri

  1. O intrebare, copii: de cand e corecta forma „sait”? De cand a murit dl Pruteanu? Serios acum, daca a fost importat in lb. romana si este acceptata si forma asta, dati-mi si mie o sursa veritabila. Bafta la noroc!

  2. Ca site-ul dlui Pruteanu…tot respectul, dar a fost introdusa aceasta regula printre cele noi din februarie 2005? Parca suna cam asa: cuvintele care provin din alte limbi (aici eng.) se scriu in limba de origine iar articolul se desparte prin cratima daca difera pronuntia. Daca pronuntia nu difera, atunci se scrie legat; ex. blogul. Nu spun ca am dreptate…dar cum e?

  3. @Dumitru,
    nu am o sursă veritabilă pentru „sait”. Eu am văzut această scriere într-o revistă de IT şi am adoptat-o. Nu mai îmi amintesc numele revistei şi nu cred că apare sub această formă în dicţionarul explicativ.
    Faptul că am ales scrierea fonetică a cuvântului, aşa cum se scriu majoritatea cuvintelor în limba română, este un risc pe care mi l-am asumat. Am considerat că „sait” a devenit un cuvânt uzual, care nu are un sinonim total în limba română, dar fiind folosit destul de des, merită adaptat specificului limbii noastre.
    „Saitul” e o opţiune personală, nu neapărat corectă conform normelor academice ale limbii române.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: