Campanie în spiritul şi litera prostiei

Campania negativă e o realitate, o necesitate a politicienilor. Poate că nu este morală, dar de multe ori are şi efecte benefice. Ne ajută să aflăm şi defectele unor candidaţi, pe care ei, de bună voie, nu le-ar dezvălui. Dar este campania negativă întotdeauna eficientă pentru „atacator”? Vă voi da un exemplu de tactică electorală a politicienilor dâmboviţeni. M-am întâlnit, întâmplător, acum câteva zile, cu fluturaşul ăsta pe la Izvor. Haideţi să îi aruncăm o privire şi după aia o să mă dau şi eu cu părerea…

Remarcăm, undeva jos, parafa lui Vanghelie. O să plecăm de la supoziţia că el e autorul, deşi nu aş băga mână în foc.

Deci, ăştia de pe afiş, „Negoiţă, Videanu, Blaga”, se bucură, cel puţin sondajelor, de o credibilitate destul de mare. Mai ales Negoiţă. Ce se întâmplă cum unul cu credibilitate mai redusă, precum „care este” Marean, atacă frontal, cu acuze de genul ăsta, pe unii cu o credibilitate mai mare? Simplu, se face de căcat. Nu îl crede nici dracu, dimpotrivă, îl iau şi mai de prost decât este (oare?!).

Exemplul clasic: cum să faci campanie pentru adversari. Dacă respectivii fluturaşi sunt făcuţi de PDL, sincer, o mişcare foarte inspirată. Imorală, manipulatoare, cum vrei să îi zici, dar al dracu de inspirată. Părerea mea.

PS: Daţi vorba mai departe, poate află Vanghelie şi mă angajează şi pe mine îns staful lui de campanie. Văd că duce lipsă de neuroni pe acolo.

Anunțuri

7 răspunsuri

  1. Inspiratia vine muncind,iar expresii gen”care este” desi par stereotipuri pana la urma ajung sa fie mici campanii de PR in scopul cresterii notorietatii.Eu as miza pe o maxima celebra ce spune:”Nu conteaza cum ajungi sa dobandesti notorietate,conteaza doar faptul ca te bucuri de aceasta!”:)

  2. ce cool!
    dar lui ii pasa citi au furat sub privirea lui ingaduitoare? ca doar nu si-a facut faima pe care o are fiind intransigent si iubitor de oameni… ci doar iubitor de afaceri si smenuri, revelioane si economate.

  3. nu ţi-ai dat încă seama că almanahe nu are nevoie de neuronii altora? el se consideră creierul sectorului şi al campaniei şi tu vrei să îi ştirbeşti părerea bună despre sine. să îţi fie ruşine că te-ai gândit la aşa ceva! ce oameni bre şi telectualii ăştia!

  4. Ar trebui citati, pe larg, „Parazitii”…

  5. in special zona cu injuraturile, nu?

  6. la parazitii nu injuraturile sunt esentiale…vocabularul roman incepe sa devina incapabil de a exprima idei inteligente care sa poata sa fie pricepute de capetele sarace in neuroni…..cred ca maestrii se bazeaza pe faptul ca simpla pronuntare a cuvintelor din campul lexical al anatomiei genetice sau al religiei va atrae atentia, doar doar se mai prinde ceva si de capul celor care nu fac decat sa critice sistemul ;))…cat despre campanie….mare e gradina Domnului….am vazut si eu un pliant..intampaltor tot portocaliu, pe care scrie ceva d genu „cum ar fi fost daca vanghelie s-ar fi ocupat de afaceri cu becuri?..si era o poza cu 100000 d semafoare…sper ca de vanghelie era vorba. nu mai imi amintesc….ideea e ca degeaba isi storc si ei mintea in perioada campaniei, mai mult de 50% din populatia municipiului nu se va lasa influnetata de niste afise sau pliante…cheltuie bani degeaba…nu campania conteaza…ci imaginea construita in timp prin consecventa si actiuni de bun augur…..parerea mea

  7. @lyzzuka: era vorba de gusa cu semafoarele, si a mai avut niste pliante inspirate, sa zicem.desi oamenii lui impart ca nebunii peste tot pliante! exasperant.in fine. apropo, am vazut azi un pliant, tot de la cozminel,cu un film documentar cica…facut de el…asa scrie. ” afla totul despre bucurestiul furat de 18 ani,intr-un film bazat pe fapte reale”. el e micheal moore al nostru, simpaticul de el.

    @articol in sine: la noi se practica mai mult strategia, „hai sa dam in adversar”. e mai simplu sa formezi o imagine negativa despre opozitie decat sa creezi o imagine pozitiva despre tine. cea negaitva e mai vizibila si lumea o tine minte mai usor si mai multa vreme. deci campania negativa e pozitiva, pana la urma.la noi.pe aceeasi tactica merge si dl. ontanu, care arunca cu noroi tot in pd-l [ce coincidenta], mai exact in negoita si videanu, care se afla in spatiu, la propriu, pe luna mai concret. cand ma voi mai duce la toaleta in oras, o sa fac o poza:) pe net n-am gasit nimic.e foarte buna „reclama” dupa parerea mea, desi am vazut-o intr-o toaleta…cat succes poate avea intr-o toaleta o campanie negativa?…hmmm, astept rezultatele. pana atunci,duceti-va in oras, bucurati-va de soare si uitati-va in toalete mai atent:)))) se face politica acolo, frate! [sau invers…:)]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: