Am fost la vot

Recunosc. Am fost la vot. Nu pentru că aş fi avut vreun simpatizant printre candidaţi. Sau printre partide. Dar am zis că nu vreau să fiu trecut la categoria celor cărora nu le pasă. Şi atunci am purces spre frumoasa secţie de votare. Ştiam pe ce o să pun ştampila. Am ales schimbarea. Nu schimbarea primarului sau a consiliului. Votul meu s-ar traduce prin cerinţa unei schimbări de atitudine. Vreau să am pe cine să simpatizez. Vreau să am cu cine să votez.

Acum am puş ştampila într-un chenar imaginar şi gol. Am ales până la urmă acest mod de a protesta. Vreau ca peste 4 ani, pe locul unde acum e ştampila mea, într-un chenar imaginar, să fie un nume. Un nume care să merite. Pentru că e clar că pentru alegerile din toamnă nu e nicio şansă.

5 răspunsuri

  1. Eu nu m-am dus la vot.Nu pentru ca nu-mi pasa,ci pt ca oricat as dori,in adancul sufletului sa vad schimbari in Bucuresti sau tara,pot expune cu suport verbal demonstrativ si faptic ca NU SE VA SCHIMBA NIMIC.Nu-s prima persoana care spune asta.Dovada e clara.Sondajele anunta al II-a tur de scrutin.Pana la stabilirea noilor alesi ai vechiului sistem,l-as cita pentru doritorii batranei care s-au inghesui la vot de dimineata pe Nenea Cezar,Imparatul Imperiului Roman,care spunea asa:”ALEA IACTA EST”,adica zarurile au fost aruncate;si adaug:ZARURILE AU FOST DE MUUUUULT ARUNCATE!….;)….

  2. nu ii provoca. sunt sigur ca pot umple buletinele alea cu indeajuns de multe chenare incat sa nu mai incapa si altele imaginare.

    si chiar si atunci, optiunile (desi mai multe) vor lasa de dorit.

  3. @florian: este prea sumbra si pesimista atitudinea ta. eu cred ca se va schimba ceva in viitor. si in prezent exista schimbari insa mult prea lente si cu mult prea multe scandaluri. suntem impinsi de alte circumstante sa evoluam si sa adoptam unele schimbari, nu mai tine totul de noi, si mai mult sau mai putin obligati o sa vezi ca vor exista aceste schimbari. desi ai dreptate ca inca se „stabilesc” noi alesi ai vechiului sistem cred si in aceasta privinta ca lucrurile se vor imbunatati. chiar nu toti sunt comunisti. trebuie sa existe optimism si incredere in randul cetatenilor responsabili, asa ca noi, si sa luam atitudine. poate tu iei atitudine neprezentandu-te la vot. e o optiune. insa nu cred ca e cea mai buna. daca iti doresti din tot sufletul schimbari atunci nu ai cum sa fi convins ca ele nu sunt posibile. si daca iti doresti schimbari intr-adevar, oricat de mici ar fi ele, atunci te prezinti la vot.poti face ce-a facut si marius. protestezi, votand.

    @marius: vad ca ai renuntat la o parte din furia si hotararea ta de a nu merge la vot. ma bucur ca ai decis sa iti exprimi acest drept desi concret nu ai votat nimic. cred ca cetatenii trebuie sa realizeze ca e important sa se duca la vot, chiar daca nu au simpatizanti, chiar daca nu au incredere in nimeni. poti protesta in maniera in care ai facut-o tu. insa este necesar sa iti exprimi parerea.[o data la 4 ani, daca nu stim ce-i aia responsabilitate civica macar acest drept sa ni-l exercitam] veti spune ca iti exprimi parerea [sau mai degraba dezgustul fata de politica] si daca nu te prezinti la vot. este o forma de exprimare, insa nu este benefica pe termen lung procesului democratic in care ne aflam si pe care trebuie sa-l imbunatatim. nevotand nu participam activ la acest proces si prin urmare nu putem spera ca ceva se va schimba. nimic nu se schimba daca stai in banca ta frumos si nu faci nimic. trebuie sa ne implicam. sa luam atitudine si sa ne formam un spirit civic. iar primul pas in acest sens este sa ne prezentam la vot.

  4. Marius trebuie să discutăm ideea ta … aia cu o compunere pe buletinul de vot. Eu mă bag 😀

  5. Eu am votat chiar pentru schimbare, adica la culoarea politica. Sper sa fie cu succes.

Lasă un răspuns

